PROGRAMOWANIE I ALGORYTMY

Aktualnosci

vector::clear


Zasada działania

Metoda clear() czyści zawartość wektora. Po jej użyciu, w wektorze nie będzie znajdować się żadna wartość.

Przykład

Zadanie. Wpisz do wektora 5 znaków, wpisz liczbę elementów wektora, następnie wyczyść jego zawartość i ponownie wypisz liczbę znaków w wektorze.

Rozwiązanie
//algorytm.edu.pl
#include<iostream>
#include<vector>
using namespace std;

int main()
{
	char znak;
	vector <char> znaki;
	cout<<"Podaj 5 znaków: ";
	for(int i=0; i<5; i++) //np: abcde
	{
		cin>>znak;
		znaki.push_back(znak);
	}
	//wypisanie liczby elementów w wektorze
	cout<<"W wektorze znajduje się "<<znaki.size()<<" elementów.\n"; //W wektorze znajduje się 5 elementów.
	//czyszczenie zawartości wektora
	znaki.clear();
	cout<<"W wektorze znajduje się "<<znaki.size()<<" elementów."; //W wektorze znajduje się 0 elementów.
	return 0;
}



Deadline24 - 10 edycja


Trwa rejestracja na 10. edycję międzynarodowego maratonu programistycznego Deadline24

 

W dniach 7-8 kwietnia 2018 roku odbędzie się finał 10. jubileuszowej edycji międzynarodowego maratonu programistycznego Deadline24. Już teraz entuzjaści algorytmiki z całego świata mogą rejestrować się na eliminacje online, których wyniki zdecydują o tym, kto weźmie udział w wielkim finale.

Czytaj wiecej

XXIX runda Algoligi


XXIX runda konkursu programistycznego "Algoliga"

Już w najbliższą sobotę, 27 sierpnia, o godzinie 12:00 rozpocznie się 29 runda AlgoLigi. Konkurs potrwa do niedzieli do godziny 20:00.

Maciej Boniecki z Adamem Bąkiem dołożyli wszelkich starań, aby w przygotowanym przez nich zbiorze zadań każdy znalazł coś dla siebie niezależnie od poziomu. Możemy uchylić rąbka tajemnicy, że większość zadań została przez nas sklasyfikowana jako średnie, dlatego też gorąco zachęcamy jak największą liczbę zawodników do spróbowania swoich sił. Do zobaczenia w sobotę!



VIII Mistrzostwa WWSI w Programowaniu


Witamy!

Już po raz ósmy Koło Naukowe Miłośników Algorytmów ma zaszczyt zaprosić wszystkich chętnych do udziału w Mistrzostwach Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki w Programowaniu. Po raz pierwszy w historii konkurs jest otwarty dla wszystkich użytkowników systemu SPOJ, a nie tylko dla studentów WWSI oraz uczniów biorących udział w programie IT Szkoła.

Zawody, jak co roku, składają się z dwóch rund. Najlepsi zawodnicy rundy pierwszej awansują do rundy finałowej. Zbiór zadań jest tak dopasowany, żeby każdy mógł znaleźć w nim coś dla siebie, nawet osoby bardzo początkujące. Więcej informacji odnośnie konkursu można znaleźć w regulaminie.

Rozpoczęcie zawodów już 5 marca o godzinie 12:00. Nie zwlekaj i zarejestruj się już dziś!

Zadania zostaną udostępnione na stronie konkursu w systemie SPOJ (dostępna tylko dla zarejestrowanych zawodników).



XXVI runda konkursu programistycznego "Algoliga"


Kolejna runda konkursu programistycznego 'Algoliga"

Już w najbliższą sobotę 26 grudnia o godzinie 12:00 rozpocznie się ostatnia runda bieżącego sezonu AlgoLigi. Autorami zadań w tej rundzie są Marcin Kasprowicz oraz Mariusz Śliwński. Do rozwiązania będzie 12 zadań o zróżnicowanej trudności - będą zadania elementarne oraz takie, które wymagają głębszej wiedzy. Dla najlepszych i nie tylko przewidziane zostały nagrody. Serdecznie zapraszam.

Marcin Kasprowicz